Error: Contact form not found.

חוקרי קונצרן פיאט משתמשים ב- ®COMSOL Multiphysics כדי לפתח צלעות קירור יעילות לסוללות ליתיום – יון עבור רכבים חשמליים והיברידיים

בהתחשב במחזור הפיתוח הארוך של כלי רכב, יצרני רכבים חייבים לתכנן את הדגמים הבאים שלהם הרבה זמן מראש. וכאשר הרגולציות הולכות וגדלות וכך גם מחירי הדלק בעולם, ניתן לצפות כי מכוניות חשמליות והיברידיות יתפסו יותר נתח שוק ויהיה אטרקטיביות יותר.

במרכז המחקר של פיאט, צוות הפיתוח עובד על פיתוחם של רכבים חשמליים והיברידיים הפועלים על סוללות ליתיום – יון. לפיאט ישנם מספר משאיות קלות שנוסעות על חשמל, והיישום הבא הינו גרסא חשמלית של דגם פיאט 500, אשר מיועד לשוק האמריקאי.
פיאט לא אחראית על ייצור תאי סוללות הליתיום, אך כדי להפעיל רכב היא צריכה לדחוס לפחות 100 כאלה לתוך אריזה אחת שצורכת 350 וולט. בנוסף היא חייבת לספק קירור מספיק בעוד שהיא משאירה את מארזי הסוללה קטנים וקלים ככל האפשר. כיוון שתאי הסוללות מקושרים אחד לשני, אם תא אחד לא פועל כהלכה עקב בעיות חום, יש לכך השפעה שלילית על כל החבילה.

חשוב מאוד שמקסימום הטמפרטורה בין תאי הסוללות לא יעלה על 5 מעלות צלסיוס. מעבר לכך, אם טמפרטורת החבילה הכללית נמוכה מדיי, זה מגביל את הטעינה שניתן לקבל מהסוללה. אם היא גבוהה מדיי, ישנה כמובן הסכנה של התחממות יתר, עשן, ובמקרה הגרוע שריפה.

בסוללות מסוג זה, חום מופק הן ע”י חימום ג’ול והן ע”י תגובות כימיות, אותם קובעים מהביטוי שתלוי בצפיפות הנוכחית. במהלך התכנון, מפתחי פיאט מעדיפים קירור ע”י זרימת אוויר, ומשתמשים בתוכנת ®COMSOL Multiphysics כדי לחקור את תפוצת השטח.
המודל של פיאט ב- ®COMSOL Multiphysics מחלק כל משטח של תא סוללה לתשעה אזורים, אשר מתאימים לצימודים התרמיים על התא עצמו. החוקרים בודקים את תפוצת הטמפרטורה בשיעורי פריקה וטעינה שונים ומוודאים שהמודל קונסיסטנטי עם המציאות, כפי שנמדד ע”י צימודים תרמיים ומצלמות אינפרא אדום.
החוקרים מצאו כי התוצאות היו בטווח מדידות של 1 מעלות צלסיוס. עם אינפורמציה כזו וביטחון במודל של ®COMSOL, החוקרים יכולים למצוא נקודות חמות על תא הסוללה וכן לחקור את תפוצת הטמפרטורה הפנימית שלו. דבר זה מספק אינפורמציה חיונית אשר לא ניתן להשיג בדרכים אחרות בשל הקושי לקבוע צימודים תרמיים במארזי סוללות וקבלת תוצאות אמינות.

הסיפור נלקח ממגזין 2012 ®COMSOL

חוקרים משתמשים בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics על מנת לשפר את כיולם של חיישני טמפרטורה

חוקרים משתמשים בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics על מנת לשפר את כיולם של חיישני טמפרטורה תפקידם של המדחומים בעולמנו התרחב עם השנים ממודדי טמפרטורה שכיחים באוכלוסיה, לעבר שימוש בתהליכים...

מדידה ישירה של טמפרטורה בהתקנים פלסמונים

מדידה ישירה של טמפרטורה בהתקנים פלסמונים עבודת מחקר של בוריס דסיאטוב - דוקטורנט בפיזיקה יישומית באוניברסיטה העברית, בהנחיית פרופ. אוריאל לוי מטרת המחקר היא ללמוד ולחקור יצירה מבוקרת של מקורות חום...

COMSOL Multiphysics® באשכולות מחשבים בפיתוח מערכות קירור ידידותיות לסביבה

COMSOL Multiphysics® באשכולות מחשבים בפיתוח מערכות קירור ידידותיות לסביבה המגמה העולמית הפופולארית ביותר בתקופה זו בה אנו חיים, כולם יודעים כמובן, היא נושא איכות הסביבה. בייחוד מדובר על הסביבה הירוקה בהקשר של פליטת גזי...

®COMSOL Multiphysics תורמת לפיתוח קירור יעיל של רכיבים אלקטרוניים ברכבי TOYOTA ההיברידיים

®COMSOL Multiphysics תורמת לפיתוח קירור יעיל של רכיבים אלקטרוניים ברכבי טויוטה ההיברידיים צוות אופטימיזציית הטופולוגיה במכון המחקר של טויוטה בצפון אמריקה, משתמש בתוכנות ®COMSOL Multuphysics ו MATLAB®, ובמיוחד במודול...

טכניקות בידוד תרמי חדשניות מביאות חיסונים למדינות העולם המתפתח

טכניקות בידוד תרמי חדשניות מביאות חיסונים למדינות העולם המתפתח תוכנית Global Good של חברת Intellectual Ventures האמריקאית עבדה על טכנולוגיה חדשה בכדי להביא חיסונים לכל פינה בעולם. מתקן אחסון החיסונים הפאסיבי משתמש רק...

קירור אוויר דומם: גישה חדשה בצלעות קירור בזכות ®COMSOL Multiphysics

קירור אוויר דומם: גישה חדשה בצלעות קירור בזכות ®COMSOL Multiphysics טאבלטים נכנסו בצורה חזקה מאוד לחיינו, ומשתמשים רבים ברחבי העולם מוצאים עניין בכל שלב בחיי היומיום בשימוש בטאבלטים דקים ונוחים לטובת בידור והנאה. טיפול...

חברת Miele מיקסמה את יכולותיו של דגם כיריים אינדוקציה בעזרת ®COMSOL Multiphysics

חברת Miele מיקסמה את יכולותיו של דגם כיריים אינדוקציה בעזרת ®COMSOL Multiphysics מעבדות Miele, המובילה העולמית במכשירי חשמל ביתיים, השתמשו בסימולציה ובגישת המולטיפיזיקליות, על מנת לשפר, לוודא ולייעל את דגם כיריים...

“קרני המוות” במלון Vdara בלאס וגאס – איך ®COMSOL יכולה לחסוך כל כך הרבה עוגמת נפש

"קרני המוות" במלון Vdara בלאס וגאס - איך ®COMSOL יכולה לחסוך כל כך הרבה עוגמת נפש שכחו מקרם הגנה - נגד "קרני המוות" שום דבר לא יעזור! בבריכה אחת בבית מלון בלאס וגאס כדאי שתשקלו ללבוש שריון על כל הגוף...

מבצעים אופטימיזציה לצורתן של חזיתות מורכבות של מבנים בעזרת ®COMSOL Multiphysics

מבצעים אופטימיזציה לצורתן של חזיתות מורכבות של מבנים בעזרת ®COMSOL Multiphysics ע"י שימוש בסימולציה מולטיפיזיקלית בכדי להבין את האינטראקציה בין משתנים סביבתיים, גיאומטריים ומבניים, מהנדסים ב Newtecnic מבטיחים כי חזיתות...

הופכים את הדלק האורגני למקור אנרגיה מתחדש ומשתלם כלכלית בעזרת ®COMSOL Multiphysics

הופכים את הדלק האורגני למקור אנרגיה מתחדש ומשתלם כלכלית בעזרת ®COMSOL Multiphysics חוקרים במעבדה הלאומית לאנרגיה מתחדשת (NREL - National Renewable Energy Laboratory) משתמשים בסימולציה מולטיפיזיקלית...