לקבלת פרטים נוספים ללא התחייבות




מערכות AC/DCהנדסה ביו-רפואיתהנדסה כימיתמעבר חוםהנדסת חומריםאנליזה נומרית, FEA, PDEמכניקת זורמים (CFD)פיזיקהמערכות RFביוטכנולוגיההנדסת תגובה כימיתMEMSאקוסטיקהמכניקה מבניתמערכות אופטיות ופוטוניםאלקטרוכימיהננוטכנולוגיההנדסת נפט וגזאלקטרוסטטיקהמגנטוסטטיקהגיאופיזיקההידרולוגיה, זרימה תת קרקעיתרעש ותנודותזיהוי מערכת / כיול מודל

חוקרים משתמשים בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics על מנת לשפר את כיולם של חיישני טמפרטורה

תפקידם של המדחומים בעולמנו התרחב עם השנים ממודדי טמפרטורה שכיחים באוכלוסיה, לעבר שימוש בתהליכים וטכנולוגיות מתוחכמות ברפואה ובתעשיה. כמו כל מכשיר מדידה, הם מוכרחים להיות מכויילים לפי סולם הטמפרטורה הבינלאומי של 1990 (90-ITS).

תהליך הכיול
סולם 90-ITS מבוסס על נקודות קבועות בהן מתכת טהורה משנה את דרגתה ע”י הינמסות או קיפאון. במהלך השינוי הנל, חום נקלט או משתחרר מהמתכת ללא שינוי הטמפרטורה שלה. בנקודה קבועה מד החום בו מתרחש התהליך מראה את רמת הטמפרטורה שיכולה לשמש כהמלצה מעשית.

סולם ה 90-ITS מוכר למשתמשים במדחומי פלטינה התנגדותיים סטנדרטיים. אלו מכשירים מאוד רגישים אשר מסוגלים למדוד טמפרטורות ברמת דיוק של מיקרוקלווין. מכשיר כזה מתכייל ע”י תא בעל טמפרטורה בלתי משתנה שמשמשת לכיול. זהו כלי שגרתי העשוי גרפיט, שהוא למעשה כלי קיבול אליו נכנס המדחום. בתוך הכלי ישנו חומר בעל רמת טיהור גבוהה מאוד, לרוב 99.9999%.
מקור הנביעה המרכזי מאפשר למדחום להיכנס כך שאלמנט הרגש בתחתית שלו שוקע לגמרי בתוך המתכת המשמשת לכיול. בשלב זה כלי הקיבול ממוקם בתוך כבשן על מנת לאפשר הינמסות וקיפאון מבוקרים של המתכת.
למרות המכשיר בעל הביצועים הגבוהים, אי הודאות של טמפרטורה במהלך הכיול עדיין יכולה להיות ברמה של 1 מילקלווין. לטובת הבנה מעמיקה יותר של ההתנהגות המיקרוסקופית, ג’ונתן פירס, ראש המחלקה למדידת חום בספריה הפיזיקלית הלאומית של אנגליה, פנה לתוכנת ®COMSOL Multiphysics.

בניית סימולציה של חוסר יציבות מורפולוגית
הקפאה או הפיכה למוצק הם תהליכים שהרבה פחות מטופלים ביחס לתהליך הינמסות. לדוגמא, חלק מהאזורים יתמצקו לפני אחרים וכתוצאה מכך משפיעים על טמפרטורת הקיפאון. הסימולציה משתמשת בשיטת שדה השלבים אשר מוטמעת ב- ®COMSOL Multiphysics, ומספקת לחוקרים תובנות מרתקות.

תחת תנאים מסוימים הממשק הנוזלי-מוצק אינו שטוח כלל. כמו בתהליכי קיפאון, נראים לעין גלים על פני השטח. אלו הופכים לתאים אשר נדחפים כלפי חוץ על ידי הקצוות שלהם והופכים לבעלי טמפרטורה נמוכה בהרבה ביחס לשורשים שלהם.
“המטרה העיקרית שלנו הייתה לבצע סימולציה של התנהגות קיפאון ע”י חקירת ההשפעה של מסגרת כבשן בתהליך, והבנה של מה בדיוק מודד החיישן בו נעשה שימוש. המודל עליו עבדנו בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics העניק לנו אמצעים מעולים להבנת ההשפעה של חום וזרימה בהתפתחות ממשק נוזלי-מוצק”.

דרך סימולציה ניתן לזהות התנהגות ספציפית במערכת אשר קשה לזהות בצורה של ניסוי, ובנוסף הסימולציה תורמת לאי הודאות הכללית של תהליך המדידה. המידע שנאסף דרך הסימולציה ניתן להשתמש בו על מנת לעצב מחדש מכשיר בעל דיוק אולטימטיבי במדידות.

הסיפור נלקח ממגזין 2013 ®COMSOL

חוקרים משתמשים בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics על מנת לשפר את כיולם של חיישני טמפרטורה

חוקרים משתמשים בסימולציה בתוכנת ®COMSOL Multiphysics על מנת לשפר את כיולם של חיישני טמפרטורה תפקידם של המדחומים בעולמנו התרחב עם השנים ממודדי טמפרטורה שכיחים באוכלוסיה, לעבר שימוש בתהליכים...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מדידה ישירה של טמפרטורה בהתקנים פלסמונים

מדידה ישירה של טמפרטורה בהתקנים פלסמונים עבודת מחקר של בוריס דסיאטוב - דוקטורנט בפיזיקה יישומית באוניברסיטה העברית, בהנחיית פרופ. אוריאל לוי מטרת המחקר היא ללמוד ולחקור יצירה מבוקרת של מקורות חום...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

COMSOL Multiphysics® באשכולות מחשבים בפיתוח מערכות קירור ידידותיות לסביבה

COMSOL Multiphysics® באשכולות מחשבים בפיתוח מערכות קירור ידידותיות לסביבה המגמה העולמית הפופולארית ביותר בתקופה זו בה אנו חיים, כולם יודעים כמובן, היא נושא איכות הסביבה. בייחוד מדובר על הסביבה הירוקה בהקשר של פליטת גזי...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

חוקרי קונצרן פיאט משתמשים ב- ®COMSOL Multiphysics כדי לפתח צלעות קירור יעילות לסוללות ליתיום – יון עבור רכבים חשמליים והיברידיים

חוקרי קונצרן פיאט משתמשים ב- ®COMSOL Multiphysics כדי לפתח צלעות קירור יעילות לסוללות ליתיום - יון עבור רכבים חשמליים והיברידיים בהתחשב במחזור הפיתוח הארוך של כלי רכב, יצרני רכבים חייבים לתכנן את...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

®COMSOL Multiphysics תורמת לפיתוח קירור יעיל של רכיבים אלקטרוניים ברכבי TOYOTA ההיברידיים

®COMSOL Multiphysics תורמת לפיתוח קירור יעיל של רכיבים אלקטרוניים ברכבי טויוטה ההיברידיים צוות אופטימיזציית הטופולוגיה במכון המחקר של טויוטה בצפון אמריקה, משתמש בתוכנות ®COMSOL Multuphysics ו MATLAB®, ובמיוחד במודול...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

טכניקות בידוד תרמי חדשניות מביאות חיסונים למדינות העולם המתפתח

טכניקות בידוד תרמי חדשניות מביאות חיסונים למדינות העולם המתפתח תוכנית Global Good של חברת Intellectual Ventures האמריקאית עבדה על טכנולוגיה חדשה בכדי להביא חיסונים לכל פינה בעולם. מתקן אחסון החיסונים הפאסיבי משתמש רק...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

קירור אוויר דומם: גישה חדשה בצלעות קירור בזכות ®COMSOL Multiphysics

קירור אוויר דומם: גישה חדשה בצלעות קירור בזכות ®COMSOL Multiphysics טאבלטים נכנסו בצורה חזקה מאוד לחיינו, ומשתמשים רבים ברחבי העולם מוצאים עניין בכל שלב בחיי היומיום בשימוש בטאבלטים דקים ונוחים לטובת בידור והנאה. טיפול...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

חברת Miele מיקסמה את יכולותיו של דגם כיריים אינדוקציה בעזרת ®COMSOL Multiphysics

חברת Miele מיקסמה את יכולותיו של דגם כיריים אינדוקציה בעזרת ®COMSOL Multiphysics מעבדות Miele, המובילה העולמית במכשירי חשמל ביתיים, השתמשו בסימולציה ובגישת המולטיפיזיקליות, על מנת לשפר, לוודא ולייעל את דגם כיריים...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

“קרני המוות” במלון Vdara בלאס וגאס – איך ®COMSOL יכולה לחסוך כל כך הרבה עוגמת נפש

"קרני המוות" במלון Vdara בלאס וגאס - איך ®COMSOL יכולה לחסוך כל כך הרבה עוגמת נפש שכחו מקרם הגנה - נגד "קרני המוות" שום דבר לא יעזור! בבריכה אחת בבית מלון בלאס וגאס כדאי שתשקלו ללבוש שריון על כל הגוף...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

מבצעים אופטימיזציה לצורתן של חזיתות מורכבות של מבנים בעזרת ®COMSOL Multiphysics

מבצעים אופטימיזציה לצורתן של חזיתות מורכבות של מבנים בעזרת ®COMSOL Multiphysics ע"י שימוש בסימולציה מולטיפיזיקלית בכדי להבין את האינטראקציה בין משתנים סביבתיים, גיאומטריים ומבניים, מהנדסים ב Newtecnic מבטיחים כי חזיתות...
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך