®COMSOL Multiphysics תורמת לפיתוח קירור יעיל של רכיבים אלקטרוניים ברכבי טויוטה ההיברידיים
צוות אופטימיזציית הטופולוגיה במכון המחקר של טויוטה בצפון אמריקה, משתמש בתוכנות ®COMSOL Multuphysics ו MATLAB®, ובמיוחד במודול המתקדם LiveLink™ for SolidWorks® של ®COMSOL, על מנת לפתח טכנולוגיה חדשה לקירור הרכיבים האלקטרוניים ברכבי טויוטה ההיברידיים. הצוות מספר על ביצועי הסימולציות שנבחנו בתוכנת קומסול עם הקישורים הישירים לתוכנות ®MATLAB ו SolidWorks®, ומתרשם לטובה מהתאימות המלאה לעולם האמיתי:
” לאחר שהשתמשנו ב- ®COMSOL וב- ®MATLAB ברוטינת אופטימיזציית הטופולוגיה, השתמשנו בקונספט הערוץ הסופי על מנת לתכנן ולהעריך אב טיפוס תוך שימוש במודול LiveLink™ for SolidWorks® של ®COMSOL. לתוכנה יש מאפיין נחמד אשר מאפשר למשתמש לקשר באופן אקטיבי לכלי CAD, וזה קל לייבא סוגי מבנים רבים מ- ®SolidWorks חזרה ל- ®COMSOL על מנת לאמת את ירידת הלחץ ומעבר החום “.
” אני חושב שזהו ממש העתיד של הסימולציות, שתהיה לך האפשרות לקשר את כלי ה CAD שלך כך שתוכל ליצור זרימות לפיתוח הישנויות תיכנון מהירות ומדויקות. לא בטוח שזה הולך לפתור את כל הבעיות שלך, אך זה עוזר לך לגבש במהירות נקודת פתיחה טובה ולהתפתח ממנה “.
ע”י השימוש בתכנוני ®SolidWorks נבנו שני אבי טיפוס מאלומיניום בעזרת שיטות מיקרו-מכניות סטנדרטיות. שני אבי הטיפוס האלה נוצרו ונעשתה ביניהם השוואה: יחידת התנגדות חום וירידת לחץ בגרסא משולבת מיקרו-אפיק סילוני/היררכי, כנגד גרסא המנצלת התנגשות סילונית של לוח שטוח פשוט.
לאחר מכן חוברו להם יחדיו שני אבי הטיפוס למבנה בדיקה דו צדדי של קירור כדי לראות האם קונפיגורציה דואלית יכולה לספק קירור עם ביצועים טובים יותר באריזה בעלת מימדים ממש דחוסים .
הסיפור נלקח ממגזין 2012 ®COMSOL